Log ind
Opslag
-
Turnusopslag!!!!CHIROPRACTOR NEEDED!!!!
-
JobopslagSekretærafløser søges til Vejen
-
TurnusopslagTurnusassistent søges til Vejen
-
JobopslagDM søger studenteransat på SDU
-
TurnusopslagTurnusassistent søges
Michael Mancini, DC - Funktionel træning, 12. september 2008
ons, 17/09/2008 - 20:45 — Christofer
Jeg vil gerne starte med at oprette en tråd for Michael Mancini-foredraget om funktionel træning afholdt i Emil Aarestrup, fredag den 12. september 2008.
Jeg, og mange med mig er jeg sikker på, synes at det var et meget interessant foredrag, med en foredragsholder der var godt gang i.
Jeg vedlægger mine noter fra foredraget, og håber at de på nogen måde gi'r mening for andre end mig selv. Jeg håber at I (Sanne..) der fik opgivet artikler som læseforslag også vil smide dem op her. Jeg ved at Dr. Mancini selv skulle sende Signe en artikel, så er vi heldige kunne den jo også havne her.
Mine noter:
• Mobilisering og træning i alle 3 plan, ikke kun i det plan hvor man normalt ville stretche.
• Dysfunktion pga. disuse, ”you don’t use it, you lose it” stort problem i dag, og de bliver flere!
• Manipulation er ikke nok, selv om ”it’s a powerful tool!”
• Thoracics er glemte – viktige!
• Hamstrings bremser knæfleksion, og er ikke en knæfleksor – tyngdekraften er knæfleksor.
• Dårlig holdning stresser hamstrings pga. skifte af masse fremad.
• Dysfunktionel, kort hamstring forkorter skridtlængde -> forkortet hoftefleksor i alle plan, disuse.
• Lumbars tvinges til at absorbere rotation da thoracics og hofte ikke virker, vilket leder til problemer med LBP.
• Se på funktionel bevægelse, integreret, i stedet for segmentel bevægelse
• Integreret naturefterlignende træning = funktionel træning
• Efterstræbe funktionel stabilitet i hverdagen
- log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Kommende begivenheder
- Kiropraktorfondens forskningstemadag 2010(Begivenhed)(5 dage)
- Fremtidens kiropraktor (Begivenhed)(12 dage)
- Brain Fitness Seminar(Begivenhed)(16 dage)
- WCCS foredrag(Begivenhed)(18 dage)
- Deadline for ansøgning til WCCS udvalget(Begivenhed)(22 dage)
- Gonstead Seminar i Madrid(Begivenhed)(23 dage)

Mancini's artikel
man, 20/10/2008 - 22:18 — JacobHER er en kopi af den artikel Mancini snakkede om til foredraget.
Artikel
tor, 18/09/2008 - 13:24 — SigneHej Christofer - og andre
Godt initiativ, han var SUPER inspirerende. Artiklen skal nok komme herind når jeg modtager den. Har ikke hørt fra Mancini endnu.
Signe